Kretanjem u prodaju smatraju se sve akcije koje poduzmete da biste došli do konkretnog kupca. Jedna od tih akcija je čak i samo spominjanje susjedu da biste prodali stan.
U trenutku kad nekome to kažete morate imati već dosta donesenih odluka i biti spremni na rezultat tj. posljedice svoje akcije. Kažemo „posljedice“ jer se možete dovesti u neugodnu situaciju ako niste sve dobro promislili. Zamislite samo da kažete susjedu da želite prodati stan, a on kaže - odlično! „Ja bih kupio jer si oduvijek želim proširiti stan, a s tom kupnjom je to moguće.“ U tom trenutku vi postajete svjesni mogućnosti prodaje i ako vam se tek tada pojave pitanja poput onoga „a gdje ću se ja preseliti?“ i ako nemate odgovor na njega, onda ste u nezgodnoj situaciji jer treba susjedu reći da ipak niste ozbiljno odlučili.
Kroz godine iskustva i puno prodanih stanova, a još više neprodanih zbog odluka i ne-odluka prodavatelja koje nisu dovele do prodaje (lako se hvaliti s prodanim jer to dobro zvuči, ali i neprodani su nas jako puno naučili) skupili smo ovih nekoliko savjeta koje želimo podijeliti sa svima koji razmišljaju o prodaji ili znaju nekoga kome bi s tim mogli pomoći. Vi s ovim savjetima dobivate dobar početak, a i nama olakšavate posao ako se odlučite angažirati nas za pomoć oko prodaje.
Motivacija – Koji je razlog prodaje? Dobro razmislite, neće vas baš svaki razlog dovesti do kupca, a izazvat će puno frustracije ako očekujete da se prodaja dogodi. Jedan primjer koji često viđamo je istraživanje tržišta koje prodavatelji vole provoditi tako što stave stan u prodaju. Razmišljaju ovako: stavit ću stan na tržište pod svojim uvjetima i cijenom koju ja želim, bez obzira što je nerealna, pa ako se netko zaleti i kupi - izvrsno. Za dobiti konkretne informacije o tržištu dovoljno je savjetovati se s iskusnim agentom koji će vas koštati puno manje nego oglasnici i mjeseci čekanja da se netko „zaleti“.
Pravi razlozi za prodaju su one istinske životne situacije koje nam se svakodnevno događaju. Proširenje obitelji, preseljenje u adekvatniji kvart ili grad ili čak selo, odlazak nekog člana obitelji, želja za većim prostorom, poslovne promjene itd. Nemojte na ovaj skupi način istraživati tržište.
Mogućnosti – Možete li zaista krenuti s prodajom stana ili morate prije toga donijeti neke druge odluke i poduzeti neke druge akcije? Jedan od tih primjera odnosi se na pitanje preseljenja u drugu nekretninu. Imate li riješeno stambeno pitanje u slučaju da se vaša nekretnina sutra proda? Imate li riješenu logistiku oko samog čina preseljenja, gdje ćete s namještajem?
Želje – Što želite postići tom prodajom, odnosno nakon što se nekretnina proda? Želite kupiti drugi stan, je li to moguće s novcem koji ćete dobiti? Želite zatvoriti neke kredite i da vam još ostane za drugi stan? Je li to sve moguće iz te prodaje? Koje su želje koje biste trebali zadovoljiti iz te prodaje?
Realno stanje ne tržištu – Jeste li se informirali oko toga što stvarno možete očekivati od svoje prodaje? S tim informacijama dobit ćete i odgovore na prethodna dva pitanja o mogućnostima i željama.
Pomoć pri prodaji – Oko svih ovih pitanja može vam pomoći dobar i iskusan agent. Pogotovo oko zadnjeg. Na prva tri ćete svakako sebi morati odgovoriti da biste uopće došli do odluke prodati ili ne, a za dobiti informacije o stanju na tržištu uzmite dobrog savjetnika koji će vam biti i pomoć i podrška u prodaji. Nismo stvoreni da sve sami radimo i puno je lakše uz dobrog saveznika. Razmislite o tome tko bi to mogao biti.
Ako želite naš letak u pdf. formatu, ovdje ga možete skinuti.